Szombat, 2020-11-28, 8:12 AM Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS                
                          
Nyitólap | Autós érdekességek | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Honlap-menü
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Belépés
Autós érdekességek -1- 
 

Hogy mikor készült a legelső autó? Az ember elméjét már nagyon régen elkezdte foglalkoztatni egy olyan személyszállító jármű gondolata, amelynek mozgatásához nincs szükség állati erőre. Minden bizonnyal Karl Benz nevéhez fűződik a legnagyobb érdem, de meg kell mellette említeni azokat is, akikről nem sok szó esik.
 
Nicolas Joseph Cugnot francia mérnök  1771-ben elkészített egy járművet, amelyet gőzhajtással tudott működtetni. A jármű Cugnot nevét viselte  és debütálása a szó szoros értelmében falat döngető volt, így Cugnot gőzhajtású járműve okozta egyben a világ első, közúti járműbalesetét is.
 
1801 Richard Trevithick angol feltaláló  szabad idejében szintén olyan gőzüzemű járművet tervezett, amely a már kezelhető méretei mellett elég erős ahhoz, hogy személyeket és terheket szállítson. Számos működő, kisméretű modell készítése után, egy közúti gőzjárművet épített. Pöfögő ördög néven , karácsonykor próbálta ki Camborne városka utcáin. Az egyhengeres jármű rövid utazásokra volt alkalmas, néhány nap kisérletezés után a gép megsemmisűlt, a túlhevült kazánja lángra lobbantotta. Mr. Trevithick ezek után a vasúti közlekedésben talált nagyobb sikerekre. A Pöfögő Ördög megjelenése mégis sokakban indított el valamit. Az emberek tudták, hogy szükségük van az autómobilra, csak a gőzhajtást kell valami mással felcserélni.
 
Először 1862-ben Alphonse-Eugene Beau de Rochas  vetette papírra a négyütemű motor elvét, ez a leírás segítette a kölni származású feltalálót Nicolas August Ottót ahhoz, hogy megalkossa a legelső (alacsony fordulatszámú) belsőégésű motort. Magyarországon 1876-ban Wessely György, Colonet néven szabadalmaztatott egy kocsit.
 
1894-ben Karl Benz  Velo modeljével már megkezdődött az első autóverseny.
 
1898-ban Jacobus és Hendrik-Jan Spijker  jóvoltából megjelent az az egymotoros autó, amely állandó összkerékhajtással rendelkezett, és mind a négy kerekét fékezte is. A leginkább versenyzési célokra kifejlesztett, három diferenciálművel ellátott 60HP , ráadásul elsőként rendelkezett a világon sorhatos motorral.
 
Mégis az összkerékhajtás valószínűleg egy angol feltaláló nevéhez fűződik, Bramah Joseph Diplock 1893-ban jegyeztette be összkerékhajtási rendszerét, amely három diferenciálművel rendelkezett. Talán itt kezdődött az összkerékhajtás, és mindez hova vezetett? 1972-ben a Subaru alkalmazta legelőször az összkerékhajtást, sorozatgyártott személyautókbanSubaru Leone Station Wagon AWD”.
1981 novemberében a Subaru alkalmazott először összkerékhajtásu személyautókhoz autómata sebességváltót.
 
Ha már a motoroknál tartunk, akkor illik tudni azt is, hogy ki volt Jendrassik György.  Jendrassik különös vonzódása a dieselmotorok iránt serkentette őt arra, hogy a dieselmotor tanulmányozása után tovább fejlessze azt. Így született meg a Jm 130 típusjelü, egyhengeres motor. Jendrassiknak köszönhetően kezdődött el a vasút motorizálása, a dieselmotorok megjelenése a hajózásban és a közúti járművekben való elterjedése is. 1938-ban létrehozta a világ első, önálló tüzelőtérrel rendelkező kis gázturbináját, 100LE-s teljesítménnyel. 1940-ben elkészítette a CS 1 tipusjelű, 1000LE-s repülőgép-gázturbinát,  ezzel párhuzamosan kisérleteket folytatott járművek részére szánt, 300LE-s gázturbina megalkotására. JR 300 tipusnevű jármű-gázturbina leválasztott munkaturbinával készült. Ez a hajtómű volt, a világon az első légcsavaros gázturbina. 1944-ben sikerült a világhírű motorjaihoz turbófeltöltőt terveznie. Szóval Jendrassik Györgynek köszönhetjük az egész világon elismert, gyorshajtású dieselmotort.
 
Mint nő, nem hagyhatom ki ebből a kis ismertetőből nőtársaimat sem, és ezért azokat említem meg, akik olyan területen dolgoztak, ahol még ma is ritkaszámba van a megjelenésük: Női autóversenyzők. Mindenki ismeri Danika Patrickot , de kik voltak az úttörők? Az amerikai származású Genevra Dephine Mudge  volt a legelső női autóvezető, 1898-ban kapott vezetői engedélyt. Louise Smith  szintén amerikai származású hölgy volt az első női autóversenyző. 1949-1952-ig a NASCAR-ban szerepelt. Rettenthetetlen stílusáról volt híres. 1958-ban az F1 világában is megjelent az első női autóversenyző, az olasz származású Maria Teresa de Filippis  személyében. 1975-ben Lella Lombardi  szintén olasz autóversenyzőnő, az F1 Spanyol nagydíján pontszerző 6. helyen felyezte be a futamot.
 
-1- -2-
Keresés
Naptár
«  November 2020  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Mentett bejegyzések
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2020

    Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz